Now Reading
Zo ontdek je de leukste, meest inspirerende en waardevolle workouts

Zo ontdek je de leukste, meest inspirerende en waardevolle workouts

workouts

We hebben het allemaal weleens. Van die dagen dat je gewoon niet je sportkleding aan wilt trekken. Nou ja, in ieder geval niet om te gaan sporten. En daar zijn honderd redenen voor te bedenken. We zijn ontzettend druk en als we even een momentje hebben voor onszelf, dan vallen workouts zelden onder me-time. Toch kan ik me geen betere reden bedenken om dan te gaan bewegen. Want voor wie doe je het anders?

Workouts zorgen voor meer energie en een sterker en fitter lijf

Daarnaast ga je er beter van slapen, heb je minder last van kleine klachten, is het goed voor je seksleven en ben je over het algemeen vrolijker. Wat misschien een beetje met elkaar te maken heeft. Natuurlijk weet je dat allemaal wel. Toch is desondanks de weg van de bank naar de mat soms lastig te vinden. De redenen om het niet te doen, wegen op tegen de redenen om het wel te doen. Maar denk daar eens goed over na. Want wat is nou een goede reden om je lichaam niet al die voordelen te geven?

Stel doelen om het sporten vol te houden

Neem eens een moment om na te denken voor jezelf, wat jouw reden is om (meer) te willen bewegen. Wil je graag meer energie, je fitter of prettiger voelen in je lijf, misschien wil je graag afvallen of sterker worden? Denk hieraan als je te moe, te druk, te veel, te alles bent en op het punt staat om die sessie over te slaan. Want één ding is zeker, door niet te sporten behaal je die doelen sowieso niet.

Als het je lukt wat vaker ja te zeggen tegen een lekkere workout sessie, dan zal je zien hoeveel selfcare zich verscholen houdt in een workout. Maar vooral ook het gevoel in je lijf én je hoofd naderhand. Die endorfines zijn niet te evenaren met een avondje op de bank. En daarbij: het een sluit het andere niet uit! Doe een lekkere workout, en geniet daarna van je post workout snack op de bank met een serietje. Geloof me, dat is echt genieten.

Of stel jezelf de volgende vragen

1: Heb ik wel genoeg gegeten? (Gezond) eten heeft onwijs veel invloed op je stemming. En een goede stemming, is een stuk makkelijker te motiveren!

2: Hoe kan ik de stap kleiner maken? Kies bijvoorbeeld voor korte workouts van een kwartier buikspieren of twintig minuten pilates. De workout-berg lijkt een stuk minder moeilijk te beklimmen als de sessie kort en niet al te intens is. Klik hier voor een aantal toffe workouts tot 20 minuten.

Andere tips om jezelf te motiveren voor goede workouts

– Probeer iets nieuws! Zit je even niet lekker in je vel, probeer dan eens dance cardio. De oefeningen zijn vaak net moeilijk genoeg waardoor je goed moet opletten (en niet meer kan nadenken over alles waar je hoofd vol mee zit) en je verbrandt er onwijs veel calorieën mee

– Als je erg druk bent en je hebt maar tien minuutjes over: dan nog kan je nog steeds iets doen. Op YouTube staan ontzettend veel leuke, korte workouts die nét eventjes je lichaam lekker aan het werk zitten. Heb je dat toch mooi even gedaan. (Ontdek hier mijn favorieten)

See Also
hoofdmaaltijd

– Wist je dat wandelen ontzettend goed is voor je? Als je dagelijks 30 minuten in de buitenlucht loopt verbetert je conditie, worden je botten sterker, verbrand je vet en bouw je zowel aan je spiermassa als aan je uithoudingsvermogen. Maak het leuker door met een vriendin te gaan (of ondertussen met een vriendin te bellen) of door naar een podcast te luisteren.

De slechte dagen, zijn de meest belangrijke

En onthoud: hoe goed je ook bezig bent, er zullen altijd dagen zullen zijn dat je geen zin hebt. En dat zijn juist de dagen die gaan bepalen of jij succesvol bent in het behalen van je doelen. Dus leer jezelf kennen en bedenk hoe je ervoor kan zorgen dat je juist op die dagen toch op die mat terecht komt. Is dat door het kiezen voor een korte workout? Door het opschrijven van je waarom? Of door iets nieuws te proberen? En vergeet niet om daarna alsnog heerlijk op de bank neer te ploffen en te genieten van die lading post-workout endorfines!

Over gastblogger Nicolet

Nicolet is getrouwd, moeder van twee meisjes en is personal trainer. Met andere woorden: ze is druk. En hoewel het heerlijk is om trainer te zijn, geniet ze ook van zelf sporten. Even een uurtje nergens anders aan denken dan aan die workout. En dan het liefste thuis met een workout video van een goede trainer, want dat is het makkelijkste te combineren! Toch is het vaak lastig om de juiste workout te vinden om thuis te doen, voor je het weet zit je een half uur door YouTube te scrollen. Zonde van de tijd! Daarom is ze workouts gaan reviewen en deelt ze alleen de leukste, meest inspirerende en waardevolle trainingen die gewoon echt GOED zijn. Benieuwd welke workouts ze aanraadt? Neem een kijkje op haar Instagram pagina of website

Oh: Nicolet geeft ook elke twee weken een nieuwsbrief uit met tips en inspiratie over thuis sporten, gezond leven en hoe je er vooral zoveel mogelijk plezier aan kunt beleven. Je aanmelden voor de nieuwsbrief kan hier.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Scroll To Top