Now Reading
Vroeg opstaan: 4 tips om het vol te houden

Vroeg opstaan: 4 tips om het vol te houden

vroeg opstaan

Een aantal weken geleden schreven we een artikel over de voordelen van vroeg opstaan. We kunnen ons voorstellen dat het allemaal heel leuk klinkt, maar dat vooral het opstaan zelf een probleem is. Wij zijn de beroerdste niet en zullen je ook hierbij op weg helpen. Besef wel dat je daarna echt geen excuus meer hebt om die snooze functie te gebruiken. Vroeg opstaan wordt jouw nieuwe ding.

Vroeg opstaan is makkelijker als je iets hebt om naar uit te kijken

Je hebt lekker fruit in huis gehaald, zodat je morgenochtend een heerlijk ontbijtje voor jezelf kunt maken. Of je hebt een leuke brainstormsessie op het programma staan waar je erg veel zin in hebt. En oh ja die koffiedate met die vriendin die je al weken niet hebt gesproken, verheug je je ook al dagen op. Het maakt niet uit wat het is, als je voor het slapen gaat maar bedenkt met welke reden je de volgende ochtend vroeg opstaan als pleziertje ziet. Wanneer je dit opschrijft op een bord wat je vanuit je bed goed kunt zien, of gebruik als wekker titel, word je hier in de ochtend direct aan herinnerd.

Laat je gordijnen open

Doordat je je gordijnen open laat, wordt je natuurlijker wakker. Zodra de zon opkomt, zal je kamer langzaam verlicht worden. Door het licht wordt de aanmaak van dopamine gestimuleerd. Hierdoor krijg je meer energie en is vroeg opstaan geen probleem. Dit werkt natuurlijk wat minder goed in de winter, maar uiteraard hebben slimme mensen hier over nagedacht. Zo brengen verschillende merken wake up lights op de markt die het zonlicht nabootsen. Hiermee kun je in bijvoorbeeld een half uur je kamer langzaam verlichten, waardoor vroeg opstaan ook in de winter geen probleem is.

Vroeg opstaan wordt makkelijk met de wekker aan de andere kant van de kamer

Als de wekker ver genoeg van je bed staat, moet je wel opstaan om deze uit te zetten. Als je dan toch bent opgestaan, kun je net zo goed uit je bed blijven. Zeker als je kiest voor een hele irritante wekker toon, zorg je er echt wel voor dat je deze zo snel mogelijk uit wilt zetten.

See Also
zelfvertrouwen

Zorg dat je in de ochtend geen dingen hoeft te doen waar je tegenop kijkt

Sta je elke ochtend een half uur voor je kledingkast omdat je ‘niks’ hebt om aan te doen? Zorg dat je je kleding s’avonds vast klaar legt, dan hoef je deze strijd niet meer in de ochtend te voeren. En ook al heb je na het avondeten niet altijd zin om de vaatwasser in te ruimen,  doe het toch even, zodat je ‘s ochtends niet een vol en vies aanrecht aantreft die je voor het werk nog schoon moet maken. 

Mocht het na deze tips nog steeds niet lukken, wacht dan gewoon tot je 60 bent.  Hoe ouder je wordt, hoe meer je een ochtendmens zult worden.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Scroll To Top