Now Reading
Sportvasten dag 1

Sportvasten dag 1

sportvasten dag 1

In 10 dagen de switch maken van suiker- naar vetverbranding.  Deze 10 dagen bestaan uit drie verschillende fases. Sportvasten dag 1 behoort tot fase 1, het afbouwen. Lees ook de blog met de hele uitleg over sportvasten. Of neem een kijkje op de website van Fittergy.
In deze blog leggen we uit wat de eerste fase inhoudt en hebben we een dagboek bijgehouden van wat je mag eten en hoe het ons vergaan is.

Sportvasten fase 1: afbouwen

De eerste 3 dagen worden de afbouw dagen genoemd. Je mag steeds minder eten. Het begint met geen dierlijke producten, tot geen zetmeel en koolhydraten. Op de derde dag mag je alleen nog vloeibaar eten.

Sportvasten dag 1: sporten

Sportvasten dag 1 begon op zaterdag. Niet ideaal want vrijdagavond stond een feestje op de planning. Om 12 uur netjes gestopt met drinken en ook de nachtelijke snack overgeslagen. De volgende ochtend begon het pas echt. Na het opstaan direct naar de sportschool gefietst voor 30 minuten cardio. Dit werd de crosstrainer met een hartslag van ongeveer 130. Het was goed te doen en de eerste 200 calorie├źn waren verbrand.

Sportvasten dag 1: ontbijt

Het ontbijt bestond uit een kiwi, verse jus en de supplementen. Ik had een beetje haast, want had op het terras afgesproken. Ik besloot te lopen, bijna 30 minuten. Ondertussen at ik de appel die nog bij het ontbijt hoorde.
Normaal gesproken zou ik een lekker wijntje pakken en misschien wat bitterballen, maar nu werd het muntthee. Zonder honing en zonder koekje.

Lunch

Rond 4 uur begon ik honger te krijgen, dus ben ik weer naar huis gelopen en onderweg een zakje rauwkost gegeten. Thuis aangekomen besefte ik dat ik nog 30 gram pistache noten mocht, dus dat was even een geniet momentje. De supplementen staan me al wel een beetje tegen, want deze moeten bij elke maaltijd worden ingenomen en zijn vrij groot. Ik slik ze weg met een klein hapje soja yoghurt, anders lukt het niet.

Avondeten

Het avondeten tijdens sportvasten dag 1 bestond uit rijst met groente en wat kruiden. Opzich prima te doen en vond de hoeveelheid ook niet tegenvallen. Ik kreeg inmiddels wel wat last van hoofdpijn en krijg van de coach de tip om meer water te drinken.
Ik had de avond vrijgehouden omdat ik geen idee had hoe ik me zou voelen. Hier was ik wel blij om, want ben lekker op de bank geploft met een filmpje.
Rond 9 uur kreeg ik weer honger dus toen heb ik het laatste bakje, weer 30 gram, pistache nootjes gepakt.
Om 11 uur naar bed gegaan en voelde me naast en beetje hoofdpijn wel prima.

See Also
luchtzuiverende kamerplanten

Totale calorie inname: 1043
Totaal verbrand: 2296
Gewicht: 62 kg
Buikomvang: 89 cm

View Comments (10)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Scroll To Top