Now Reading
Sportvasten dag 6

Sportvasten dag 6

sportvasten dag 6

Eindelijk, de laatste vastendag. Vandaag koos ik voor gemak. Thuiswerken én thuis sporten. Dit hielp me wel door de dag heen.

Sportvasten dag 6: ontbijt

Voor de laatste keer alleen maar een sapje van 100 ml als ontbijt. Super fijne gedachte. Ik heb de sap uit weten te stellen tot half 12. Scheelt wel dat thuiswerken. Je voelt je niet bezwaard als je buik geluiden maakt en er zijn veel minder prikkels van buitenaf.

Lunch

Ik heb om 12 uur de helft van mijn lunch gepakt, omdat ik wilde gaan sporten. De andere helft heb ik direct met het avondeten gepakt. Na het sporten moest ik natuurlijk weer 3 uur wachten.

Sportvasten dag 6: sporten

Na de halve lunch ben ik direct gaan sporten. Omdat ik aan het werk was, had ik geen tijd om heen en weer naar de sportschool te gaan. Ik heb thuis een aerobics lesje aangezeten heb ik de woonkamer de oefeningen gedaan. Had wat moeite om op de juiste hartslag te komen, dus heb alle bewegingen springend gedaan en net wat enthousiaster dan de lerares. Dit werkte goed, maar mijn uiteindelijk gemiddelde hartslag bleef toch steken op 116. Daarbij kreeg ik wel steeds meer last van mijn kuiten.

Avondeten

Het avondeten had ik om 6 uur helemaal op. Dit beloofde een lange avond te worden. Gelukkig had ik nog een aardbeien juice, dus hier ben ik rond 8 aan begonnen toen ik honger kreeg. Inmiddels ben ik wel echt klaar met deze juice, want het is niet heel lekker.

Deze dag viel me heel erg mee. Waarschijnlijk ook omdat ik thuis alles op het gemakje kon doen. Ik merk dat mijn lichaam inmiddels wel gewend is aan heel weinig calorie inname. De switch in mijn hoofd in nog niet helemaal gemaakt. Terwijl ik de salade voor de volgende dag maakte, kreeg ik super veel zin om een beetje te cheaten. Maar ik heb me ingehouden. De afgelopen dagen strict aan het protocol gehouden, dus op zo’n laat moment nog de mist in gaan wilde ik niet.

Ik kijk wel enorm uit naar de opbouwdagen. Eindelijk weer iets van voedsel wat ik mag kauwen. En ook iets beter porties. Met volle moed op naar de laatste 4 dagen.

See Also

Totale calorie inname: 94
Totaal verbrand: 1949 (ziet gelijk verschil omdat ik niet naar het werk gefietst ben en weinig heb gelopen)
Gewicht: 59,7
Buikomvang: 85,5 cm

Lees ook het verlag van de andere dagen:
Vandaag gaat het echt beginnen: dag 1
Hoofdpijn, sapjes preppen & samen sporten: dag 2
Alleen maar vloeibaar voedsel: dag 3
Honger, honger, honger: dag 4
De zwaarste dag: dag 5

Of lees meer informatie op de website van Fittergy sportvasten.

View Comments (4)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Scroll To Top