Now Reading
Positief denken: 5 tips die echt werken

Positief denken: 5 tips die echt werken

positief denken

Positief denken is makkelijk als alles je voor de wind gaat. Helaas is dit niet altijd het geval. Juist op deze momenten is het essentieel om te relativeren en positief te blijven. Met deze tips gaat het jou zeker lukken.

Positief denken wordt makkelijker met positieve mensen om je heen

Positiviteit werkt aanstekelijk. Omring je dus met de mensen die je erbovenop kunnen helpen. We hebben allemaal wel die ene vriendin die je altijd aan het lachen maakt.
Dit houdt ook in dat je de negatievere mensen beter even kunt mijden. Zij kunnen het neerslachtige gevoel vergroten en dit wil je voorkomen.

Wees niet te streng voor jezelf

Soms zijn we zo streng voor onszelf, dat we een negatief zelfbeeld krijgen. We zoeken alles bij onszelf en zijn schuldig aan wat misgaat. Tuurlijk, het is jouw schuld dat je niet bent gaat sporten en daardoor wat bent aangekomen. Maar is dit erg? Nee hoor, je hebt even een terugval, maar komt sterker terug dan ooit.
En dat je contract niet verlengd is heeft meer te maken met bezuinigen en reorganisatie dan met jouw prestaties. Neem het jezelf dus niet kwalijk. Kijk wat jij voor het bedrijf hebt gedaan en wat je voor andere bedrijven kunt betekenen. Zie is als een kans om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Want positief denken zorgt er juist voor dat je kansen creëert.

Vergroot positieve momenten uit

We staan vaak te weinig stil bij successen en laten deze snel aan ons voorbij gaan. Terwijl dit juist de input is voor positief denken. Schrijf dat complimentje wat je ontving maar op een briefje en hang deze bij je spiegel. Zo word je er elke dag aan herinnerd. De dopamine en het geluk dat vrijkomt, werkt verslavend. Reken maar dat je klaar bent voor het volgende positieve moment, je hebt ruimte zat om je spiegel.

See Also
Bach Bloesem

Train je hersenen op positief denken

Oefening baart kunst, zo werkt het met positief denken ook. Verwacht dus niet dat je alleen nog maar positief denkt, wanneer je hier bewust mee aan de slag gaat. Geef het tijd en doe voldoende oefeningen. Het komt niet vanzelf, je moet er wel echt voor werken.

Mind én body moeten in balans zijn

Mind en body zijn nauw verbonden en hebben beiden invloed op hoe positief jij kunt denken. Wanneer je lichamelijke klachten hebt, of bijvoorbeeld niet voldoende slaapt, is je mind ook niet in balans. Positief denken wordt dan een hele uitdaging. Zorg er dus voor dat je voldoende rust krijgt. Slaap genoeg, maar ontspan ook door bijvoorbeeld te sporten of mediteren.
Voeding is ook belangrijk. Zorg er dus voor dat je voldoende voedingstoffen binnen krijgt om optimaal te functioneren. Denk hierbij aan eieren, vlees/vis en voldoende groente en fruit.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Scroll To Top